Son on yılda, sosyal medya pazarlamaya yeni bir heyecan katmıştır. Bir pazarlama platformu olarakta kullanılabilen sosyal medya: (çoğunlukla) ücretsiz, kitleye yönelik, eğlenceli ve son derece etkili olabilir.

Ancak, işinizi büyütmek için sosyal medyayı kullanmak istiyorsanız, içeriklerinizi istediğiniz gibi paylaşmak yeterli değildir. İyi araştırılmış, kapsamlı, planlanmış bir stratejiye sahip olmanız bunun yanında sosyal medyaya yatırım yaparak daha fazla kitleye hitap etmeniz gerekmektedir. Sonucunda kaynaklarınızın boşa gitmediğini farkedeceksiniz.

Yeni yıl, yeni içerik stratejisi..
2020’de markanızın gelişmesine yardımcı olacak etkili bir sosyal medya içerik stratejisini nasıl oluşturacağınız aşağıda açıklanmıştır.


Stratejinizi hedef kitlenize göre belirleyin
Pazarlama, her zaman hedef kitlenizi tanımlamak ve anlamakla başlar. Ürününüze veya hizmetinize en çok ihtiyaç duyan kişiler kimlerdir ve onlara nasıl ulaşabilirsiniz? Doğru bir müşteri profili, sürecin geri kalanında size yol gösterecektir ve bir tane oluşturmanın tek yolu araştırmanızı yapmaktır.


En sadık müşterileriniz hakkında olabildiğince çok bilgi toplayın.
Yaş aralığı nedir?
Onlar nerede yaşıyor?
İlgi alanları neler?
Onlar için önemli olan ne?
Ürününüzle ilgili hangi zorluklarla karşılaşıyorlar?


Alıcı kişiyi ne kadar belirgin bir şekilde oluşturursanız, onları o kadar etkilersiniz. Önceki içeriğin performansını analiz etme
Şirketinizin zaten aktif bir sosyal medya hesabı varsa, şu anda emrinizde bazı değerli verileriniz var. Analitiklere bir göz atın ve neyin iyi, neyin işe yaradığını, neyin işe yaramadığını belirleyin. En yüksek performanslı içeriği tanımlayın ve ortak unsurlarını analiz edin: ne tür içerikti? Görüntü? Video? Metin? Ton neydi? Ne tür bir mesaj verdi? Ne zaman gönderildi?
Ayrıca, mevcut kitlenize ulaşmaktan korkmayın. İlerleyen zamanlarda ne tür içerik görmek istediklerini sormak için takipçilerinizi sorgulayabilirsiniz.


Alanınızdaki rakiplerinizi araştırın
Rakip işletme hesapları birçok yararlı bilgi ve ilham sağlayabilir. Yayınladıkları içerik türünü ve kitlelerinde en çok hangi tür içeriklerin yankılandığını analiz edebilirsiniz. Yayınları, kendi içeriğinizin geliştirilmesine yönelik fikirler de verebilir (sadece onlardan kopyalamamaya dikkat edin).


Ayrıca, alanınızdaki markalar tarafından sağlanan içerik türlerindeki boşlukları keşfederek şirketinizin doldurabileceği bir niş belirtebilirsiniz.


Sosyal medya platformlarınızı seçin
İçeriği yaymaya başlamadan önce, hedef kitlenizin gerçekte takıldığı bir platform kullandığınızdan emin olmalısınız. Farklı sosyal medya platformları farklı demografik özellikler çeker. Müşteri profilinize uyan kişiler arasında hangi platformların en popüler olduğunu araştırın.


Dikkate alınması gereken başka bir şey, platformun çalışmanızı en iyi şekilde sergileyen içerik türünü destekleyip desteklemediğidir. Bazı platformlar daha metin tabanlıdır, diğerleri ise görüntü veya video tabanlıdır.
Ayrıca, bir platformda izlemenizin, başka bir platformda tamamen farklı olabileceğini unutmayın. Bu harika, çünkü erişiminizi genişletiyor ve çeşitlendiriyor, ancak aynı zamanda her platform için farklı stratejiler yapmanız gerektiği anlamına geliyor.


İçerik stilinizi belirleyin
Sosyal medya içeriğinizin görünümü, hissi, tonu ve sesi markanızdakilerle tutarlı olmalıdır. İşletmeniz için hangi tür içeriğin uygun olduğuna karar verin: yayınlarınızın ele alması gereken konular nelerdir? Hangi mesajlar veya bilgiler müşterileriniz için en değerli olacaktır ve bunları ilgi çekici bulacakları şekilde nasıl iletebilirsiniz?
Hedeflerinizi belirleyin


Sağlam bir strateji somut hedefler ve amaçlar gerektirir. Önümüzdeki hafta, ay veya çeyrekte sosyal medya hesaplarınızla neyi başarmayı umuyorsunuz? Tıklama oranları, dönüşüm oranları ve etkileşim gibi, her bir gönderi için hedeflerin yanı sıra genel performans için – takip veya web sitesi trafiğinizi artırmak gibi hedefler belirlemek iyi bir fikirdir. Yüksek kaliteli içerik için doğru kaynakları toplayın Sosyal medya hesaplarınız, markanızın çevrimiçi yüzüdür. Profesyonel görünmeleri ve ses çıkarmaları gerekiyor. İyi tasarlanmış görüntülere ve markanızın sesiyle uyumlu, temiz, net olmaya ihtiyacınız olacak.

Yüksek kaliteli yayınlar üretmek için kaynaklara sahip olduğunuzdan emin olun ve bu içeriği oluşturma ve yönetme konusunda uzman personelin yanı sıra dış kaynak kullanımı için bir bütçe, ücretli reklamlar ve sosyal medya içeriğinin yönetimi ve tasarımı için profesyonel araçlar içerebilir. Bir tasarım ekibiniz veya tasarım için tüm bu takip işlemlerini sizin yerinize yapacak bir ajans ile de anlaşabilirsiniz. Bir plan yapmak Artık tüm bu bilgileri topladığınıza göre, bir sosyal medya içerik planı hazırlamanın zamanı geldi.


İhtiyaçlarınıza bağlı olarak haftalık veya aylık bir plan hazırlayabilirsiniz. Hedef kitlenizin davranışları ve yanıtları hakkında öğrendiklerinize dayanarak, onları ilgilendirecek içerik için topladığınız fikirleri içeren bir içerik takvimi oluşturun. Bu taslak, ne sıklıkta yayınlanacağına dair kılavuz olarak hizmet edecek ve ekibinizin kolayca içeriğe dönüştürebileceği somut kavramları içermelidir.


Deneme yapın ve esnek olun
Planınızı uygulamaya başlayın – ancak esnek olun! Analitiklere göz atın ve neyin en iyi sonuç verdiğini görmek için farklı uygulamaları test edin. Bazen yayınlarınızın zamanlamasına, sıklığına veya kullandığınız hashtag sayısına küçük bir değişiklik yapmak büyük bir fark yaratabilir.


Sosyal medya sürekli gelişiyor ve içerik stratejiniz onunla birlikte gelişmeli. İşletmenizle birlikte ilerledikçe büyümeye ve potansiyel müşteriler oluşturmaya devam edecek sağlam bir çevrimiçi varlık oluşturacaksınız.


Aksiyon
1. Kısa bir hedef kitle belirlemesi için beyin fırtınası yapın. Kimler için içerik oluşturuyorsunuz? Onlar için en ilginç olan nedir?
2. Önceki içeriğinizi incelemek için takviminizde zaman ayırın. Bazı sonuçları not alın: en çok etkileşim veya iş sonuçlarını nereden elde ediyorsunuz? En iyi performans gösteren yayınlarınız arasındaki ortak konular nelerdir?
3. Alanınızdaki rekabete ve pazara göz atmak için bir saatinizi ayırın. Araştırırken ortaya çıkan tüm içerik fikirlerini yazın.
4. Bu yıl hangi platformlara odaklanacağınıza karar verin.
Düşün: Hedef kitlenizin hangi platformda olma olasılığı daha yüksek?
5. Hedefler Yaratın! 2020’de sosyal medya profilinizle neyi başarmak istiyorsunuz? 2-3 ana hedef oluşturun ve bunları yol boyunca ölçebildiğinizden emin olun.
6. İçerik takviminizi oluşturmak için zaman ayırın. Zamana yatırım yapmak artık daha önemli!