Sosyal medya kullanımı artması her bir kullanıcıyı potansiyel müşteri haline getirdi. 2019 verilerine göre 52 milyon kullanıcıya sahip olan sosyal medya nüfusun % 63 ünü kapsamakta ve her yaş grubuna ait kullanıcısı olması sebebiyle de dijital pazarın büyük bir kısmını kapsamaktadır.

Peki sosyal medya ile potansiyel müşterilere nasıl ulaşabiliriz?

Sosyal medya etkin kullanmak, paylaşılan içeriklerin hitap edeceği kesime göre ve kaliteli tasarımlar, aktif olarak paylaşım yapılması ve sosyal medya reklamları markanın adının duyulmasında özellikle reklamlarda girilen demografik ve jeografik bilgiler hedefe doğrudan ulaşılmasında bizi başlıca destekleyen unsurlar olacaktır.

#tag kullanımı: Yaptığınız paylaşımın altında kullandığınız taglar sizi arama sonuçlarında o tagda yaptığınız paylaşım sıklığına göre üst sırada tutacaktır. Örneğin: Ankara web tasarımı, Ankara reklam ajansları, web tasarım Ankara, Ankara reklam ajansı, web tasarım gibi yaptığınız işle ilgili kelimeler belirleyip bu kelimelerdeki tagları düzenli paylaşım yaparak kendi markanızın ön plana çıkmasını sağlamalısınız. Reklam verirken gireceğiniz kelimeler ve ayarlamalarla bunu destekleyerek profile artı katabilirsiniz.

Görseller: Müşteriyi etkileyecek, markanın bulunduğu sektöre uyumlu, görüntülü kalitesi iyi, grafiksel çizimler yardımıyla oluşturulmuş veya telif hakkı barındırmayan realist görseller kullanılmalıdır.

Story: Standart bir çerçeve oluşturulmalı. Anlık değil fakat günlük story atılması mevcut organik takipçilerin artırılmasında, takipçi gözünde şirket profilinin oluşturulmasında ve işinizi verdiğiniz önemi, kurumsallığınızı, varsa yeni ürünlerden haberdar olmaları açısından size avantaj sağlayacaktır.

Video: Video çekimlerinin kaliteli olması profesyonelliğinizi ortaya çıkarır.

IGTV Kullanımı: Takipçilere, verilen hizmetlerin uzmanlar tarafından anlatıldığı videoların IGTV de paylaşılması müşterilerin daha bilinçli şekilde tercih yapmasını ve markanızın sektörde fark yaratması adına değerlendirilebilir.